VILLKOR

Villkoren på denna sida gäller för alla inköp av varor på webbshoppen av Armariowww.armario.dk och www.armario.se.

Dessa villkor accepteras av kunden i samband med beställningar, så det rekommenderas att de läsas noggrant. De vid köpstillfället den www.armario.dk tillgängliga villkor kommer alltid att vara tillämpliga.

Våra villkor innehåller information om:

  1. Betalning
  2. Insamling av personlig information
  3. Privacy Policy
  4. Användning av kakor
  5. marknadsföring
  6. Leverans
  7. klagomål
  8. Ångerrätt och återvändande
  9. Val av lag och plats
  10. Administration av webbplatsen
  11. Kontaktinformation
  12. Lädervaror 


Betaling

Alla priser på www.armario.dk är inkl. Moms och är giltig när köpet görs. Det tas dock förbehåll för tryckfel, stavfel och utsålda föremål.

Vår webbshop är krypterad under Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS), vilket innebär att vår webbshop är säker och säker att handla på.

Vi använder 3D Secure här kl Armario. Detta innebär att när du betalar här på sajten kommer betalningssystemet att kräva en kod som du får via SMS.

Du kan handla med följande kreditkort / betalningsalternativ:

  1. VisaDankort
  2. Visa
  3. Visa Debit
  4. VISA Electron
  5. Master
  6. ViaBill
  7. MobilePay

Betalar du med kreditkort, beloppet dras bara från ditt konto när vi skickar din beställning.

Om du betalar med ViaBill beror det belopp som dras av på betalningsavtalet du gör med ViaBill.

Om du betalar med MobilePay dras beloppet omedelbart på det kort du har registrerat för MobilePay.

 

SAMLING AV PERSONLIG INFORMATION

Du har fri möjlighet att bläddra, använda och läsa i vår webbshop. Vi ber dig bara ange din e-postadress om följande är fallet:

  1. Om du beställer / köper varor från webbshoppen
  2. Om du vill kontakta oss, skicka ett e-postmeddelande eller vill ha en feedback.
  3. Om du vill få nyheter och information via e-post från Armario

Vi samlar bara in personlig information (t.ex. namn och adress) om du vill ge oss denna information.

För att kunna utföra din beställning behöver vi viss personlig information:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Denna information används endast för att hantera din beställning och din användning av webbshoppen. Det är upp till dig om du vill ge ytterligare personlig information.

Armario registrerar och bearbetar alltså personlig information om dig som du tillhandahåller dig själv, till exempel när du:

  • Gör ett köp i vår webbshop
  • Deltar i en tävling
  • Skickar en förfrågan, klagomål eller ger oss annan feedback

 

INTEGRITETSPOLICY

När du lämnar din personliga information till oss i samband med ovanstående samtycker du automatiskt till detta Armario behandlar personuppgifterna, inklusive det Armario:

  • Registrera den personliga information du tillhandahåller
  • Registrerar information om de köp du gör i vår webbshop

Hos Armario vi respekterar fullständigt alla begäranden om konfidentialitet för personlig information som du tillhandahåller i vår webbshop. Dessutom är vi medvetna om behovet av lämpligt skydd och korrekt behandling av dina personuppgifter. Personlig information lagras dock inte krypterad. Det är först när du betalar med kreditkort som kortinformation behandlas krypterad.

Armario registrerar och behandlar personuppgifter i enlighet med de gällande reglerna vid en viss tidpunkt.

Om du väljer en annan leveransadress än din faktureringsadress visas leveransadressen endast i din orderbekräftelse och inte på din faktura.

Om du skriver fel i din e-postadress antar eller ändrar vi inte adressen till det mest uppenbara - även om det är uppenbart att ett skrivfel har inträffat. Kom därför ihåg att kontrollera om den angivna e-postadressen är korrekt.

Information som lämnas till www.armario.se säljs inte till tredje part, och vi registrerar inte någon personlig känslig information. Vi vidarebefordrar information till tredje parter vid behov för att följa avtalet som ingåtts - till exempel vidarebefordrar du din kontaktinformation till vårt fraktföretag så att de kan leverera din beställning.

Syftet med registrering och behandling av personuppgifter är att kunna leverera köpta varor till dig, marknadsföring och hjälp med eventuella fel i samband med beställning och leverans.

Personlig information är registrerad hos Armario och lagras under fem år, varefter informationen tas bort. När personlig information samlas in via vår webbplats, ser vi till att den alltid görs genom att ge ditt uttryckliga medgivande, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.

Du har rätt att när som helst informeras om all personlig information Armario har registrerat dig, har felaktig information korrigerats, har registrerat personuppgifter överförts till tredje part och har tagit bort alla personuppgifter Armario har registrerat dig. Du kan kontakta när som helst Armario på info @armario.dk eller telefon 28 68 28 38 för att få din information informerad, ändrad, överförd eller raderad.

Den registeransvarige på www.armario.dk är:

Armario
Jægersborg Allé 168
2820 Gentofte
CVR-nr: 36582731

 

ANVÄNDNING AV COOKIES

Armario har möjlighet att använda cookies för att kunna ge dig en bättre service och se vilka sidor i webbshoppen du är intresserad av att se. En cookie är en samling data som en webbplats lagrar via din webbläsare på din dator och som kan hämtas vid ett senare tillfälle. Cookies kan endast läsas av den webbplats som de kommer från. Huvudsyftet är att identifiera användarna och anpassa deras besök, till exempel genom att välkomna dem med deras namn nästa gång de besöker webbplatsen. De flesta kakor finns bara så länge du är på webbadressen eller går till vår webbshop. Cookies innehåller inte information som gör det möjligt för andra att kontakta dig per. telefon, e-post eller på annat sätt kontakta dig. Du kan låta din webbläsare acceptera alla cookies eller varna dig varje gång du erbjuds en cookie. Då bestämmer du själv om du vill ta emot det eller inte.

 

MARKNADSFÖRING

Vi förbehåller oss rätten att dela, marknadsföra eller på annat sätt marknadsföra objekt som innehåller tryck beställda av kunden. Vi kommer inte att marknadsföra personliga tryck, till exempel efternamn, födelsedatum eller specialnamn.

Om du lämnar din beställning utan att slutföra den förbehåller vi oss rätten att skicka ett meddelande om övergiven beställning via e-post.

 

LEVERANS

OBS

På grund av COVID-19 kan leverans av beställningar försenas.

Vänligen notera att vissa leveransplatser kan ha begränsade öppettider. Det är inte möjligt för oss att ange vilka leveransplatser som inte är tillgängliga, varför du som kund är mycket välkommen att kontrollera detta först.

 

LEVERANS TILL NORDEN:

Danmark (DK):

För leverans utan leverans - DAO Pakkeshop, Track & Trace (Pris: 39 DKK)
Levereras 2-4 dagar (inkl. Helgdagar) efter beställning, om beställt före kl. 13:00. (Om du beställer efter 13:00 skickas beställningen nästa dag).

För leverans med leverans - DAO Hemleverans, Track & Trace (Pris: 49 DKK)
Levereras 2-4 dagar (inkl. Helgdagar) efter beställning, om beställt före kl. 13:00. (Om du beställer efter 13:00 skickas beställningen nästa dag).

För leverans utan leverans - GLS  Paketbutik, Track & Trace (Pris: XNUMX DKK)
Levereras XNUMX-XNUMX arbetsdagar efter beställning, om beställt före kl. XNUMX:XNUMX. (Om du beställer efter XNUMX:XNUMX skickas beställningen nästa arbetsdag).

För leverans utan leverans - PostNord Posthus / Pakkeboks, Track & Trace (Pris: 50 DKK)
Levereras nästa vardag (inkl. Lördagar) efter beställning, om beställt före kl. 13:00. (Om du beställer efter 13:00 skickas beställningen nästa arbetsdag).

 


Sverige (SE):

För leverans utan leverans - PostNord Posthus / Pakkeboks, Track & Trace (Pris: 55 DKK)
Levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning, om beställt före kl. 13:00. (Om du beställer efter 13:00 skickas beställningen nästa arbetsdag).

För leverans med leverans - PostNord Hemleverans, Track & Trace (Pris: 70 DKK)
Levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning, om beställt före kl. 13:00. (Om du beställer efter 13:00 skickas beställningen nästa arbetsdag).

 

LEVERANS UTOMLANDS:

För beställningar som ska levereras utomlands, vänligen skicka ett mail till info @armario.dk, så att vi kan hitta en lämplig leveransmetod för det valda destinationslandet.

Vi skickar inte order till Grönland eller Färöarna.

  

ALLMÄNT OM LEVERANS: 

Armario använder DAO, GLS och PostNord i Danmark att leverera de beställda artiklarna till den adress eller insamlingsplats som du har angett som leveransadressen under ditt ansvar.

Det finns gratis frakt när du beställer nyckelringar och tillbehör i läder på mer än 498,00 DKK. Vid beställning av interiörer för heminredning och bordskort finns gratis frakt på beställningar över 998,00 DKK.
Gratis frakt gäller endast i Danmark och Sverige.
För erbjudanden eller rabattkoder gäller förpriset (priset före rabatt).

Leveranspriset som Armario samlar in, täcker leverans och hantering. Leverans och hantering täcker alla kostnader i samband med leveransen. Leveranspriset är inkl. MOMS.

När vi meddelar en tidsfrist relaterar vi till leveranstiderna som DAO och PostNord anger. 

Naturligtvis kan vi inte garantera att DAO, GLS och PostNord kommer att följa deras leveranstider, men vi garanterar att vi skickar din beställning så att den anländer i tid, förutsatt att DAO, GLS och PostNord följer leveranstiderna. 

Om en artikel inte finns i lager kan det ta upp till 14 arbetsdagar innan varan skickas.

När din beställning har gjorts kommer du omedelbart efter att ha fått din orderbekräftelse via e-post.

När vi har bearbetat, packat och skickat din beställning / beställning kommer du att få en bekräftelse på detta på den e-postadress du har angett.

Du plockar upp ikke ditt paket / sändning vid den angivna eller valda leveranspunkten i tid, kommer paketet / sändningen att skickas tillbaka till Armario. Returprocessen i sig kan ta upp till 30 dagar.
När du skickar samma paket / sändning läggs en extra fraktavgift motsvarande samma belopp som först betalades i samband med. ordning.

Om du vill att din beställning ska levereras ett visst datum, notera önskat leveransdatum i kommentarfältet när du beställer.

KLAGOMÅL

Enligt den danska lagen om försäljning av varor beviljas en klagomål på 24 månader på alla varor.
I grund och botten kan du klaga på tillverkningsfel och defekter som visas senast två år efter att du har mottagit föremålet, förutsatt att ingen av artiklarna är som standard. Vi kommer att utvärdera klagomålet - Om det beror på naturligt slitage, felaktigt eller skadligt underhåll eller användning, kan inte klagomålen hävdas. När vi får ett klagomål om en artikel, kommer vi att avgöra om föremålet behöver repareras, bytas ut eller om pengarna måste återbetalas.

Vid rättvisa klagomål, återbetalning Armario rimliga fraktkostnader som du kan ha i samband med retur av varan, om klagomålet har rapporterats och du kan lämna in ett kvitto för leveransen.

Om du vill marknadsföra en produkt, skicka ett mejl till info @armario.dk, och vi bedömer klagomålet. I händelse av ett korrekt klagomål får du en returetikett som du måste använda för returförsändelsen.

 

ÅTGÄRDENS RÄTT OCH ÅTERFALL

Armario.dk tillhandahåller, som en del av vår tjänst, en 14-dagars ångerrätt som gäller från den dag du mottar dina varor. Som konsument har du 14 dagar på dig att meddela oss att du ångrar ditt köp och sedan 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. 

NOTERA! Det finns INTE ångerrätt eller returrätt på varor med personligt tryck eller varor som är speciellt gjorda för dina behov - till exempel för specialmål eller varor som kräver att du anger specifika mål.

Du har en skyldighet att återlämna varan i väsentligen samma skick och kvantitet som den mottogs. En artikel kommer att anses användas som om den används utöver vad som är möjligt genom att testa föremålet i en fysisk butik. Du måste bära kostnaderna för återlämnande.

Om produkten har använts görs en konkret bedömning av vad produkten som används kan säljas till en annan konsument. En möjlig nedskrivning kommer köparen inte att få en avkastning.

Om du vill returnera en produkt, skicka ett mail till oss på info @armario.dk. Vid korrekt retur kan vi erbjuda dig att skicka du en returetikett som du måste använda för returförsändelsen - vi erbjuder alltid den billigaste formen för retursändning.

Armario återbetala köpeskillingen till ditt bankkonto eller din MobilePay när vi har fått artikeln tillbaka och kontrollerat att varan är i samma skick och kvantitet.

Observera att vi inte accepterar paket som skickats av COD.

 

VAL AV LAG OCH JURISDIKTION

Din användning av webbplatsen, alla köp du gör på webbplatsen och dessa villkor är underkastade dansk lag och bedöms ha gjorts i Danmark. Du samtycker, precis som vi accepterar, att vara underkastad de danska domstolarnas icke-exklusiva jurisdiktion. För Dankort-transaktioner gäller dansk lag.

Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter. 

 

ADMINISTRERING AV WEBSHOPPEN

www.armario.dk och www.armario.se hanteras och underhålls av Armario . CVR: XNUMX.

 

LÄDERVAROR

Alla våra lädervaror är handgjorda i finaste läder. Eftersom varje enskild bit kärnläder väljs ut och bearbetas för hand kan de enskilda lädervarorna skilja sig från varandra. Inga lädervaror är lika, och var och en är helt unik.

Det är möjligt att få utskrifter på våra lädervaror. Din utskrift kommer att vara stor, så din text i själva textrutan beror inte på stora eller små bokstäver.

Vad letar du efter?

Varukorg